DA LI JE VAŠA KOMUNIKACIJA BLAGOTVORNA ILI TOKSIČNA?

Šta god da pričamo, bilo o pojavama ili drugim ljudima, najviše govorimo o sebi, jer naša komunikacija uvek predstavlja izlivanje unutrašnjih sadržaja u spoljašnji svet. To izlivanje može da bude veoma lekovito za druge, može da im pomiluje dušu, ulepša dan... Ali može i da budepoputizbacivanja toksičnog otpada posle kojeg naši prijatelji ne mogu još dugo da se sastave sa sobom.

Komunikacija

Od čega će zavisiti naša komunikacija, naravno, zavisi od toga kakve sadržaje u sebi negujemo. Da bi ti sadržaji bili blagotvorni za nas i naše sagovornike, neophodno je održavati mentalnu higijenu. Drugim rečima,voditi računa:

  1. Šta gledamo i slušamo

Ako nekome nikako na polazi za rukom da pronađe radost u sopstvenom životu, greška nije u okruženju već u njemu samom. To je osoba koja misli na način koji ne može dati pozitivne rezultate. Njoj je neophodan dotok novih, ispravnih, zdravih misli koje će joj promeniti život. Možda se sada pitate gde naći ovakve misli?Njih ima svuda oko nas – na internetu, predavanjima, seminarima, radionicama, u razgovorima sa optimističnim ljudima. Naravno, tu je i Njeno Veličanstvo Popularna Psihologija. Ona će promeniti hemiju ne samo u vašem mozgu, već i celom telu, pretvoriće vas iz osobe koja, okovana sopstvenim strahovima ide nesigurno kroz život u odvažnu, samopouzdanu, radosnuosobu koja sigurno korača kroz život poznajući njegove osnovne principe.

  1. Šta mislimo i osećamo?

Naša podsvest ne pravi razliku između afirmacije i negacije... i uvek nastoji da ostvari scenario iz naše glave. Stoga bilo koje negativno razmišljanje u stilu Samo da mi se to ne desi, povećava mogućnost da se upravo to desi.

Druga važna stvar je da naša podsvest, pored već navedenog, ne razlikuje subjekat, već samo akciju, pripisujući je uvek onome ko o njoj razmišlja. Zato treba voditi računa o tome šta drugima mislimo jer njima ide kopija, a nama ostaje original.

Dok šetate ili radite stvari za koje vam nije potrebna velika koncentracija, ponavljajte što češće reči koje umiruju. Recimo, spokoj, mir, ravnoteža, blaženstvo, radost, ljubav... Zamišljajte potom kako se oseća osoba ispunjena spokojem... mirom... Divno je zaspati ponavljajući neku od ovih umirujućih reči i dozvoljavajući da nas preplavljuju adekvatna osećanja. (Npr. ako izgovorimo reč “mir” da taj mir i osetimo.)

  1. O čemu pričamo?

Mentalna higijena se ne ogleda samo u informacijama koje primamo već i u onima koje emitujemo. Stoga od danas, iz obzira prema sebi i drugima, obratite više pažnje na to što govorite. Neka vaše reči budu ispunjene optimizmom, neka ljude podstiču na pozitivne akcije. Podsećam vas da će njima otići kopija a vama ostati original.

Svedite na minimum reči koje odražavaju brigu. Ne pričajte zabrinuto i ne učestvujte u razgovorima s ljudima čiji je cilj da vas zabrinu. Ispravno je pričati o problemu u smislu iznalaženja rešenja, ali pretresati negativne teme tek da se ubije vreme predstavlja ružnu i veoma štetnu naviku.

Sve što učinite u cilju jačanja svog mentalnog sklopa i vedrine duha učiniće vas kvalitetnijom i privlačnijom osobom... Svojom pozitivnom energijom privlačićete pozitivne događaje i pozitivne ljude koji će obogatiti vaš život.

 


Podsećamo vas da se Grupne sesije na temu "Moj odnos sa..." održavaju svake druge srede.