ŠTA KADA NAM LJUDI PRIGOVARAJU ZBOG NEČEG NEVAŽNOG?

Kada nam ljudi prigovaraju, žale se na nešto nevažno, neku sitnicu koja je preuveličana, ono što zapravo pokušavaju da nam kažu je: “Ja sam previše važan da sa mnom tako postupaš.” A još ako nesvesno razmišljaju da možda i zaslužuju takvo ponašanje, ponašanje te osobe će biti još neprijatnije.
Šta uraditi?

ŠTA KADA NAM LJUDI PRIGOVARAJU ZBOG NEČEG NEVAŽNOG

 

PRVA FAZA:

Jednostavno slušajte.
Slušajte. Nemojte ispoljavati stavove da se slažete, ne slažete ili mislite malo drugačije. Čak i ako je ona sama delimično kriva, uzdržite se i nemojte joj to reći. Ako, dok je neko uzrujan, kažete bilo šta drugo osim “Žao mi je”, zauzeće još čvršći odbrambeni stav i počeće da se brani.

DRUGA FAZA:

Ponovite njene reči i ispoljite saosećanje.
Parafrazirajte. Ponovite njene reči, malo izmenjene, kako biste pokazali da je slušate i razumete. Saosećajte sa njom.

TREĆA FAZA:

Zamolite je za pomoć.
Upravo tako. Zamolite je da učini nešto za vas što će pomoći da se sličan problem ne ponovi. Time šaljete poruku da ste njen problem shvatili kao svoj.

ČETVRTA FAZA:

Učinite nešto posebno za tu osobu.
Iskupite se. Izvrstan način da ovu osobu smirite je da joj obećate da ćete učiniti nešto posebno za nju ne biste li joj se na taj način izvinili za neprijatnost. Ali nemojte joj reći šta će to biti. Neka to bude iznenađenje.

Srećno!

5-mesečna obuka “MAJSTORSTVO KOMUNICIRANJA”


Ako želite da usavršite svoje umeće komunikacije, prijavite se za 5-mesečnu obuku+trening "MAJSTORSTVO KOMUNICIRANJA"