Strategija
Rešenje je vrlo jednostavno. Zahvalite joj što vam je ponudila savet, a kasnije prosudite ima li u tome što je rekla ikakve istine ili nema. Ponekad je teško odvojiti poruku od onoga ko ju je izgovorio, ali kad to učinite, možda ćete dobiti prilično dobar savet.
Naš prvi poriv je da zauzmemo odbrambeni stav i posvađamo se. Ali, na kraju krajeva, koga je briga za to? Zahvalite osobi bez obzira na to koliko je smešna ili korisna njena primedba. Ako zauzmemo odbrambeni stav, doćiće do sukoba. Ako je savet izrečen da bi vas povredio, a ne da bi vam koristio, shvatite da dolazi iz nekakvog bola i potrebe te osobe da se oseća lepo u okviru slike koju ima o sebi. Budite saosećajni prema njoj, uživite se u njen položaj i izdignite se iznad te situacije. Nema razloga za sukob. Šta, dakle, učiniti? Ne zauzimajte odbrambeni stav. Ne upuštajte se u tu situaciju.
Jednostavno:
-Iskreno i direktno recite “hvala.”
-Tražite još detalja. Tražite pojašnjenja. Postavite pitanja kako je i zašto rekla to što je rekla.
Prema osobi koja nastoji da vas rečima ocrni treba da se ponašate kao prema osobi koja se ne oseća dobro. Što je najbolje od svega, ova strategija će za vrlo kratko vreme okončati najveći deo njenih budućih primedbi.