Imam 47 godina, razvedena sam i majka dva studenta. Imam malu ali stabilnu firmu sa 4 zaposlena. Shvatila sam da sam sa svima postala suviše bliska i da oni to obilato koriste. Izbegavaju da rade ono za šta su plaćeni, mešaju seu moj privatan život i govore mi stvari koje nikad ne bi trebalo jedan službenik da kaže svom poslodavcu.Stvari su najdalje otišle sa mojom asistentkinjom koja me, kada se vratim sa službenog puta, umesto sa izveštajem o obavljenim poslovima, dočeka sa listom zadataka koji me iz uloge gazde momentalno bacaju u ulogu potrčka. Nikako da se opametim i prihvatim činjenicu da je većina ljudi nezahvalna i da skoro sa svima treba biti na distanci, pogotovo sa svojim službenicima. Kako da povratim izgubljen autoritet?
Draga MM, možete li zamisliti menadžerku koja ima isti odnos sa službenicom koja ne zna ništa o njoj kao i sa onom na čijem je ramenu plakala prethodne večeri jer je saznala da je suprug vara?Razlog nemogućnosti da se u ovakvim situacijama obostrano zadrži profesionalan odnos ne leži u ljudskoj nezahvalnosti već u prirodi našeg uma koji nije baš preterano spretan u skakanju iz identiteta u identitet, te često, kada treba istovremeno da igra dve uloge, pobrka lončiće. Ipak, pored ovog postoji još jedan razlog zašto su stvari u vašoj firmi krenule nizbrdo. U želji da ne izgubite bliskost sa svojim saradnicima, rekla bih da ste prilično neodlučni kada treba postaviti granice.
Ukoliko želite da promenite situaciju, dobro bi bilo da iskoristite prvi problem ili vanrednu situaciju da postavite nova pravila i zauzmete veću distancu. Bilo bi takođe veoma korisno da vežbate postavljanje granica i u odnosu sa drugim ljudima jer sam nekako uverena da ovaj problem nije prisutan samo u vašem poslovnom životu. Vežbajte da slobodno izražavate svoju volju, da jasno tražite ono što želite i kažete jasno „ne“ onome što vas ugrožava.